Logo Business Fashion
#

‘Business Fashion is heel betrokken en bevlogen’

De engineers van Toshiba kunnen sinds een paar jaar hun kleding bestellen via de portal van Business Fashion, wat de organisatie helpt met een stukje efficiëntie. Een grappig detail? De samenwerking kwam dankzij een engineer tot stand.

‘Toen een van onze engineers bij een klant aan het werk was, was daar toevallig ook een afgevaardigde van Business Fashion aanwezig’, vertelt Vincent Marsman, director Service Operations. ‘Zij raakten met elkaar aan de praat en vervolgens verwees onze technicus Business Fashion naar mij. We zijn gaan praten en dat klikte meteen. Bovendien sprak het idee van het portal ons heel erg aan. Voordat we met Business Fashion in zee gingen, moesten we alles nog handmatig doen.’

De engineers kunnen in de portal zelfstandig overhemden, verschillende soorten broeken en jassen bestellen. ‘Ze zien zo ook direct wat de mogelijkheden zijn. Samen met Business Fashion hebben we kleine aanpassingen gedaan aan ons bestaande assortiment. We volgen enerzijds de lijn van Toshiba maar bieden de engineers ook voldoende keuze om te kijken wat ze mooi vinden. De broeken met zakken aan de zijkant voor gereedschap zijn wat in populariteit afgenomen, maar de nettere 5-pocket werkbroek doet het bijvoorbeeld wel weer heel goed. Op verzoek vanuit het veld hebben we ook een polo toegevoegd aan het assortiment. Dat is een ongoing proces waar Business Fashion over meedenkt.’

Vincent is blij met de overzichtelijkheid van het portal. ‘Er staan overal afbeeldingen bij, waardoor je makkelijk kunt zoeken. We werken met een puntensysteem, wat inhoudt dat een engineer een bepaald aantal punten heeft waar hij items van kan kopen. Elke kledingstuk heeft ook een bepaald aantal punten. Heeft hij bijvoorbeeld iets nodig wat een hoger puntenaantal heeft dan kan hij zelf de afweging maken. Dat werkt heel goed, ze nemen daardoor zelf de verantwoordelijkheid. Bovendien krijgen ze een reminder als ze nog geen keuze hebben gemaakt. Vervolgens krijg ik automatisch een overzicht van de kosten.’

Ontzorging is dus het toverwoord. ‘Niet alleen het portal helpt ons om op dit gebied efficiënter te werken’, aldus Vincent. ‘Business Fashion is ook heel betrokken en bevlogen. Als er iets fout gaat, wat overigens niet vaak voorkomt, wordt het keurig opgelost. Ze denken ook goed mee. Wij leunen enerzijds op de behoeftes van onze medewerkers, maar kunnen daarnaast volledig vertrouwen op de kennis en expertise van Business Fashion.’

#

Neem
contact op.

Hebben we je op ideeën gebracht en ben je zelf toe aan nieuwe bedrijfskleding?

Bekijk ook
deze cases.